Slide

Rehabilitacja po COVID-19

Złagodzenie duszności

Po wypisaniu ze szpitala pacjenci często doświadczają duszności. Osłabienie organizmu i utrata sprawności fizycznej na skutek choroby i jej następstw może powodować częste duszności. Uczucie braku tchu może wywołać niepokój, co z kolei może pogorszyć objawy duszności. Najlepszym podejściem do radzenia sobie z tym problemem jest zachowanie spokoju i wybór najskuteczniejszych sposobów kontrolowania duszności.

Objawy duszności powinny ulec poprawie wraz ze stopniowym zwiększaniem codziennej aktywności i intensywności ćwiczeń, w razie potrzeby pomoże w domu fizjoarena. Jednak poniższe postawy i techniki mogą pomóc w szybszym pozbyciu się duszności.

Jeśli zaczniesz odczuwać silne duszności, które nie ustępują przy tych postawach lub metodach, skontaktuj się z lekarzem.

Pozycje ciała pomagające złagodzić duszność

Poniżej znajduje się opis niektórych pozycji ciała, które mogą zmniejszyć duszność. Wypróbuj każdy, aby zobaczyć, który lub który może ci pomóc, niektóre schorzenia opisano tutaj https://fizjoarena.pl/lokiec-golfisty/. Będąc w dowolnej z tych pozycji, możesz również wypróbować poniższe techniki oddechowe.

Enfold
Oddech
Ten rodzaj oddychania jest przydatny podczas wykonywania czynności, które mogą wymagać większego wysiłku lub powodować duszność, takich jak wchodzenie po schodach lub chodzenie po drodze. Warto również poznać warzywo które rujnuje stawy. Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że nie musisz się spieszyć.
Enfold
Zasady bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo ćwiczeń jest ważne, nawet jeśli nie miałeś trudności z poruszaniem się (chodzeniem) i innymi aktywnościami fizycznymi w okresie przed chorobą. Jest to szczególnie ważne. Zobacz też nobleconcierge.pl
Enfold
Ćwicz na odpowiednim poziomie
Aby dowiedzieć się, czy ćwiczysz na odpowiednim poziomie, powiedz zdanie. Jeśli jesteś w stanie wypowiedzieć całe zdanie bez zatrzymywania się lub braku tchu, możesz zwiększyć intensywność ćwiczeń. Jeśli w ogóle nie możesz mówić lub możesz wypowiedzieć tylko jedno słowo na raz z powodu silnej duszności, oznacza to, że intensywność ćwiczeń jest zbyt wysoka.

Zwiększony ból

Jeśli w miejscu, w którym mieszkasz, obowiązują zasady dotyczące dystansu fizycznego, pamiętaj o ich przestrzeganiu podczas ćwiczeń na świeżym powietrzu.

Jeśli potrafisz wypowiedzieć zdanie, zatrzymując się raz lub dwa razy, aby złapać oddech, i doświadczasz umiarkowanej lub prawie poważnej duszności, oznacza to, że ćwiczysz na właściwym poziomie.

Pamiętaj, że duszność podczas ćwiczeń jest normalną reakcją fizjologiczną, która nie stanowi dla Ciebie ani szkody, ani zagrożenia. Stopniowa poprawa kondycji pomoże zmniejszyć objawy duszności podczas ćwiczeń. Aby poprawić swoją kondycję, podczas ćwiczeń powinieneś odczuwać umiarkowaną lub prawie silną duszność.

Jeśli czujesz, że nie możesz mówić z powodu silnej duszności, zwolnij tempo ćwiczeń lub wstrzymaj się i odpocznij, aż oddech stanie się bardziej kontrolowany. Aby kontrolować tempo ćwiczeń, możesz skorzystać z opisu pozycji ciała na stronie 3, aby złagodzić zadyszkę.